Fundusz rainbow4.love – wspieraj lokalne inicjatywy LGBT+
Wild Grass łączy siły z KPH, by wspierać lokalne inicjatywy na rzecz osób LGBT+. Razem chcą stawić czoła homofobii i transfobii, dlatego uruchamiają fundusz grantowy rainbow4.love. Zapraszają do tego innych w myśl zasady „Kupujesz – pijesz – pomagasz”. Zobacz ich poruszający spot i zostań częścią pierwszego takiego funduszu w Polsce.
Chcesz się zaangażować w walkę z homo- i transfobią, ale nie wiesz jak? Z pomocą przychodzi wspólna inicjatywa polskiego producenta napojów Wild Grass i stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii – rainbow4.love. Wystarczy, że kupisz napój Yerba Mate Rainbow, a 50 gr. z Twojej puszki trafi do funduszu, którego celem jest wspieranie lokalnych organizacji i grup działających na rzecz osób ze społeczności LGBT+. Rainbow4.love to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce, kiedy biznes łączy siły z organizacją społeczną uruchamiając fundusz grantowy.
Homofobia po polsku
Dlaczego wspieranie walki z homofobią i transfobią jest ważne? Zgodnie z wynikami tegorocznego raportu ILGA-Europe, Polska jest krajem o najbardziej homo- i transfobicznym prawodawstwie w Unii Europejskiej. Ma to bezpośrednie przełożenie na codzienne życie osób LGBT+ wśród których aż 70 proc. choć raz doświadczyło przemocy. W obawie przed wykluczeniem osoby LGBT+ nie mówią o swojej orientacji i tożsamości płciowej w miejscu pracy (dotyczy to 71 proc. osób LGBT+). Boją się też złapać w miejscu publicznym swojego partnera/kę za rękę (tak jest w przypadku 58 proc. społeczności LGBT+). Z tymi i szeregiem innych problemów mierzy się w Polsce 2 miliony osób, w tym cztery pary, które występują w spocie „Nie tylko w domu jesteśmy sobą” promującym fundusz rainbow4.love.
Nie tylko w domu jesteśmy sobą
To Ewelina i Kasia wspólnie wychowujące córeczkę Amelię, Karola i Karola, które cieszą się akceptującymi rodzinami, Sonia i Tomek szukający w każdym czegoś dobrego oraz Pranay i Garry, którzy mimo wyzwań związanych z różnicami kulturowymi tworzą szczęśliwy związek. Szczęśliwe ujęcia z ich codziennego życia przeplatane są homo- i transfobicznym komentarzami Polek i Polaków nt. społeczności LGBT+. Finałowa scena daje jednak nadzieję, że Polska może być krajem ludzi równych praw. By tak się stało potrzebne jest działanie. Stąd pomysł na fundusz Rainbow4.love wspierający lokalne inicjatywy działające na rzecz osób LGBT+.
Fundusz rainbow4.love
Wobec danych nt. sytuacji osób LGBT+ w Polsce trudno przejść obojętnie, ale przecież dobrze wiemy, że ponura rzeczywistość od dawna i na różne sposoby dotyka naszych przyjaciół, znajomych czy sąsiadów. Stąd pomysł powołania funduszu rainbow4.love dotowanego środkami ze sprzedaży naszego nowego napoju. Dzięki współpracy z Kampanią Przeciw Homofobii wsparcie trafi tam, gdzie jest najbardziej potrzebne – tłumaczy Michał Borecki z Wild Grass.
Fundusz pozwoli na realizację projektów związanych ze wsparciem kryzysowym, psychologicznym i prawnym dla osób LGBT+. To także środki finansowe, które organizacje pozarządowe będą mogły przeznaczać na działania instytucjonalne, edukacyjne czy kulturalne, aktywizujące i uświadamiające lokalną społeczność.
250,000 puszek to ponad 20 grantów
Fundusz rainbow4.love to projekt długofalowy, ale już sprzedaż pierwszej transzy 250 tysięcy napojów pozwoli na stworzenie ponad 20 grantów. Wysokość jednego grantu to 5 tys. złotych. O wyborze projektów wyróżnionych grantami, zadecyduje zespół ekspercki Kampanii Przeciw Homofobii, która w rainbow4.love pełni rolę Strategicznego Partnera, operatora funduszu i ciała doradczego. Organizacje i grupy nieformalne, które chcą aplikować o grant, szczegółowe informacje znajdą na stronie rainbow4.love
Fundusz rainbow4.love to pierwsza w tego typu inicjatywa w Polsce, gdzie siły łączą ze sobą firma i organizacja społeczna. Każdy i każda może stać się jego częścią zasilając go w bardzo prosty sposób, czyli poprzez zakup napoju Yerba Mate Rainbow. Dzięki temu razem uda nam się wesprzeć inicjatywy, które są niedofinansowane, przede wszystkim te z małym miast i wsi, po to, żeby osobom LGBT+ żyło się tam lepiej. Bardzo cieszymy się z tej wspólnej inicjatywy, zwłaszcza, że naszym partnerem jest tak wrażliwa społecznie firma jak Wild Grass – mówi Franciszka Sady z Kampanii Przeciw Homofobii.
Wild Grass jest polską firmą znaną z produkcji napojów ChaiKola i ChaiMate, od lat zaangażowaną w działania w obszarze społecznej odpowiedzialności. Solidaryzując się z osobami LGBT+ wspiera wolontariuszy i wolontariuszki Telefonu Zaufania Lambda Warszawa, jest partnerem plebiscytu Korony Równości KPH. Aktywnie uczestniczy w LGBT Film Festival, czy w MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie. Zainicjowana przez Wild Grass akcja rainbow4.love to naturalna konsekwencja jej dotychczasowych działań i zarazem realna pomoc finansowa dla osób LGBT+.
Kampania Przeciw Homofobii to założona w 2001 roku ogólnopolska organizacja społeczna działające na rzecz osób LGBTI (lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transpłciowych i interpłciowych), ich rodzin i bliskich. Łącząc ludzi wokół idei równości, KPH tworzy kampanie społeczne, edukuje, oferuje pomoc prawną i psychologiczną, buduje ruch sojuszniczy i współpracuje z biznesem. Wszystko po to by osoby LGBT w Polsce czuły się bezpieczne i cieszyły się pełnią praw.
Tagi
Zobacz również
Ostatnio dodane
-
19.12.2024
Nowelizacja Kodeksu karnego w zakresie przestępstw z nienawiści i mowy nienawiści to troska o bezpieczeństwo wszystkich osób – podkreślają organizacje pozarządowe
-
18.12.2024
Konferencja prasowa: nowelizacja Kodeksu karnego w zakresie przestępstw z nienawiści i mowy nienawiści – 19 grudnia, g. 9:30
-
17.12.2024
Rozczarowująca opinia Rzecznika Praw Obywatelskich o związkach partnerskich
-
13.12.2024
A miało być tak pięknie… Społeczność LGBT+ zawiedziona po roku rządów Tuska
-
06.12.2024
„Ile warta jest tęczowa złotówka?” – raport Priders
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.