Sukces happeningu walentynkowego KPH
W sobotę 14 lutego Kampania Przeciw Homofobii zorganizowała happening walentynkowy. Aktywistów i aktywistki z KPH można było spotkać na warszawskim Placu Zamkowym, gdzie zachęcali przechodniów do robienia sobie zdjęć wyrażające ich popieracie dla instytucji związków partnerskich. W ciągu trwającego 3 godziny happeningu blisko 300 osób zrobiło sobie takie zdjęcie.
Zdaniem organizatorów i organizatorek akcji, ilość osób, które zdecydowały się zrobić sobie zdjęcie popierające związki partnerskie, świadczy o tym, że polskie społeczeństwo jest już gotowe na ich wprowadzenie. Obecnie pary jednopłciowe nie mają możliwości zawarcia związku partnerskiego, a przecież, jak podkreśla prezes KPH, Agata Chaber – „Lesbijki, geje, osoby biseksualne i transpłciowe też marzą o możliwości zorganizowania oficjalnej uroczystości, na której będą obecne rodziny i przyjaciele. Uroczystości, na której będą mogli przyrzec, że będą się kochać i sobą opiekować aż do śmierci”. Mając na uwadze dążenia par jednopłciowych do formalnego uznania ich związku przez rodzinę, bliskich i dalszych znajomych oraz przez samo państwo, Kampania Przeciw Homofobii od lat podejmuje działania zmierzające do wprowadzenia związków partnerskich do polskiego prawodawstwa.
Zdjęcia z walentynkowego happeningu KPH zostały opublikowane na facebooku Kampanii www.facebook.com/lgbt.kph oraz na stronie www.popieramzwiazki.pl
Tagi
Zobacz również
Ostatnio dodane
-
24.07.2024
Nieprzestrzeganie praw osób LGBT+ jest częścią kryzysu praworządności w Polsce – raport KE „Rule of Law” już dostępny
-
23.07.2024
Wysłuchanie publiczne kandydatów_tek na urząd sędziego ETPCz
-
19.07.2024
Aplikuj do programu grantowego: “Wspólnymi siłami budujemy równość: wsparcie i rozwój dla lokalnych grup i organizacji LGBT+”
-
12.07.2024
Transpłciowa kobieta złożyła skargę przeciwko Polsce. Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł w sprawie W.W.
-
10.07.2024
Chcemy równości, nie ogryzków – 11 lipca weź udział w demonstracji
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.