12 stycznia 2011

Sąd: Gaylife.pl musi przeprosić KPH

W dniu 20 października 2010 roku Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok w sprawie z powództwa Kampanii Przeciw Homofobii przeciwko właścicielowi i redaktorowi naczelnemu portalu Gaylife – Jackowi Adlerowi oraz dziennikarzowi Markowi Zającowi o naruszenie dóbr osobistych KPH. Stowarzyszenie wygrało proces.

Sąd nakazał redaktorowi Adlerowi umieszczenie w serwisie Gaylife.pl przeprosin skierowanych do zarządu KPH oraz członka  zarządu Roberta Biedronia, a także zaniechania publikowania podobnych tekstów.

W wyroku Sąd uzasadnił, iż informacje zamieszczone na portalu sugerują nieprawidłowości w funkcjonowaniu Stowarzyszenia, a tym samym naruszają jego reputację. Ponadto publikując powyższe teksty pozwani naruszyli zasady etyki dziennikarskiej, w tym m.in. rzetelności i należytej staranności.

Wyrok jest nieprawomocny.