26 marca 2013

“Rodzice, odważcie się mówić” – rozszerzenie zasięgu kampanii

 Rodzice, odważcie się mówić to kampania społeczna adresowana do rodziców osób LGB (lesbijek, gejów i osób biseksualnych). Na razie ukazała się w 5 miastach Polski. Pomóżcie rozszerzyć zasięg i dotrzeć do jak największej liczby rodziców!

Rodzice, odważcie się mówić to kampania społeczna adresowana do rodziców osób LGB (lesbijek, gejów i osób biseksualnych). Szczególnie do tych rodziców, którzy orientację seksualną swego dziecka akceptują, ale z różnych powodów, np. z obawy przed odrzuceniem i ostracyzmem społecznym uważają, że lepiej jest się z nią ukrywać.

Sytuacja lesbijek, gejów i osób biseksualnych w Polsce uległa na przestrzeni ostatniej dekady poprawie. Są zauważani, a dzięki temu ich prawa i potrzeby są coraz szerzej rozpoznawane. Istnienie rodziców osób LGB i trudności z jakimi się borykają z powodu wrogiego nastawienia wobec ich dzieci, w dalszym ciągu pomija się milczeniem.

Mówi się, że dzień w którym dziecko ‘wychodzi z szafy’, czyli odsłania swą bi- lub homoseksualną orientację przed otoczeniem, jest dniem, w którym do szafy wchodzą rodzice. Bywa, że doznają szoku a obawa przed odrzuceniem i ostracyzmem ze strony dalszej rodziny, sąsiadów i w miejscu pracy powoduje, że skrzętnie skrywają prawdę.

Życie w ukryciu niesie ze sobą lęk przed ewentualnym ujawnieniem, poczucie wstydu, często winy i porażki. Większość rodziców nie zna nikogo, kto miałby podobne doświadczenia. Może to prowadzić do wycofania a nawet izolacji, odbija się na jakości życia i zdrowiu psychicznym. Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby podjąć działania na rzecz grupy, jaką stanowią rodzice i rodziny osób LGB.

Kampania Rodzice, odważcie się mówić, to trzy plakaty, które w marcu 2013 r. eksponowane są na przystankach autobusowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. W sumie można je zobaczyć w 300 lokalizacjach.

Chcemy pokazać kampanię także w Przemyślu, Częstochowie, Lublinie, Elblągu, Białymstoku, Olsztynie oraz Kielcach na ekranach LCD Dworca PKP. Czasu jest niewiele, a kampania jest świetną okazją, żeby rozpocząć lokalną debatę publiczną na ten temat!

Klikając tutaj możesz wybrać w którym mieście możesz wesprzeć kampanię!