26 lutego 2013

“Rodzice, odważcie się mówić” – materiały prasowe

Kampania Przeciw Homofobii zaprasza do pobrania materiałów multimedialnych oraz info prasowych związanych z kampanią społeczną “Rodzice, odważcie się mówić”, kierowanej do rodziców osób LGB (lesbijek, gejów, osób biseksualnych).

 

Pliki multimedialne do pobrania:

Spot akcji jest dostępny tutaj.

Plakat z córką.

Plakat z synem.

Plakat z rodziną.

Od marca rodzice odważą się mówić w całej Polsce, czyli start kampanii społecznej adresowanej do rodziców osób LGB

 

Od piątku, 1 marca rusza kampania społeczna „Rodzice, odważcie się mówić”, której bohaterami są rodzice osób homoseksualnych i biseksualnych. Jedną z jej twarzy jest aktor, Władysław Kowalski wraz ze swoim synem, Kubą. Inicjatorem wydarzenia jest Kampania Przeciw Homofobii.

 

Na plakatach kampanii „Rodzice, odważcie się mówić” zobaczymy twarze trzech rodzin – matki, ojca lub rodziców z dorosłym dzieckiem oraz trzy hasła, które – wzajemnie się dopełniając – budują całość przekazu:

– “Córka nauczyła mnie odwagi. Elżbieta, matka lesbijki”
– “Syn nauczył mnie jak ważne jest być sobą. Władysław ojciec geja”
– “Córka nauczyła nas mówić otwarcie. Aneta i Rafał, rodzice lesbijki”.

Plakaty przez miesiąc będą eksponowane w 5 polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym, w sumie w 140 lokalizacjach.

Na potrzeby akcji została stworzona strona internetowa www.OdwazcieSieMowic.pl, na której znaleźć można podstawową wiedzę na temat homoseksualności oraz odpowiedzi na wiele pytań, nurtujących rodziców gejów i lesbijek oraz krótki film z rodzicami. Będzie też możliwość nawiązania kontaktu internetowego z innym rodzicem osoby LGB. Uzupełnieniem kampanii będzie kolejna edycja Akademii Zaangażowanego Rodzica, czyli cykliczne warsztaty dla rodziców, organizowane przez Kampanię Przeciw Homofobii.

“Z badań KPH wynika, że ponad 41 % osób LGB ukrywa swoją orientację przed najbliższą rodziną. Rodzice, którzy nie wiedzą, a najczęściej wiedzieć nie chcą, mogą tylko częściowo uczestniczyć w życiu swych dzieci. Obszar, z którego sami się wykluczają z biegiem czasu rośnie, więź rodzinna słabnie. Bohaterowie naszej kampanii stoją u boku swych dzieci i są z nich dumni. Szanują ich tożsamość, o homoseksualnej orientacji dziecka mówią otwarcie, jak o jednym z przejawów rzeczywistości”  – mówi Katarzyna Remin, koordynatorka i, wraz z Gregorym Czarneckim, pomysłodawczyni projektu, działaczka KPH.

Akcja plakatowa to zwieńczenie pracy na rzecz rodziców osób LGB, prowadzonej przez KPH już od dwóch lat. W 2011 została wydana broszura „My, rodzice”, w 2012 przeprowadzono pierwszą edycję Akademii Zaangażowanego Rodzica (dzięki wsparciu Fundacji Róży Luxemburg), w ramach której do Polski zaproszono (we współpracy z ambasadą USA) Judy i Dennisa Shepard oraz Jody Huckaby, wybitne postaci ruchu rodziców LGB w Stanach. Matki, które zdecydowały się użyczyć swego wizerunku kampanii społecznej, Elżbieta Bajan i Aneta Ostrowska, właśnie z Akademii Zaangażowanego Rodzica się wywodzą.

Obie zakładają właśnie własną organizację: AKCEPTACJA Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Homoseksualnych, Biseksualnych i Transpłciowych.

Kampania społeczna „Rodzice odważcie się mówić” została zrealizowana przez Kampanię Przeciw Homofobii ze środków Open Society Foundations. Partnerem projektu jest agencja LOWE GGK, która pro bono przygotowała koncepcję kreatywną i czuwała nad produkcją. Autorem zdjęć jest Kuba Dąbrowski, filmu Anna Grzelewska.

Rodzice, odważcie się mówić”  jest już trzecią z kolei aktywnością, jaką przygotowaliśmy dla organizacji Kampania Przeciw Homofobii. Powodem, dla którego zaangażowaliśmy się w akcje było poczucie obowiązku jakie mamy wobec społeczeństwa. Chętnie angażujemy się w projekty, które w naszym przekonaniu przyczyniają się do jego większej świadomości. Drugim powodem byli sami adresaci kampanii – nikt jeszcze nie zwracał się do rodziców dzieci LGB. Dlatego mieliśmy przekonanie, że tego typu akcja, szczególnie w Polsce jest potrzebna” – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji LOWE GGK

Patronat nad akcją objęły Wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, Pełnomocniczka Rządu do spraw Równego Traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

 

 

 

Dodatkowe informacje:

Katarzyna Remin , koordynatorka projektu “Rodzice, odważcie się mówić

[email protected]

tel.: 506 055 713

KAMPANIA PRZECIW HOMOFOBII

Ogólnopolska organizacją pożytku publicznego.

Od 2001 roku przeciwdziała dyskryminacji lesbijek, gejów, osób biseksualnych i osób trans (LGBT). Zajmuje się kształtowaniem postaw tolerancji i przełamywaniem uprzedzeń i stereotypów wobec osób bi- i homoseksualnych; kształtowaniem pozytywnej tożsamości osób bi- homoseksualnych, edukacją, działalnością naukowo-badawczą, integracją społeczną, działaniami na rzecz kobiet i przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na płeć.

KPH specjalizuje się w organizacji dużych akcji edukacyjnych i społecznych – prezentujących osoby homoseksualne w pozytywnym świetle: (m.in. kampania społeczna „Niech Nas Zobaczą”), współorganizuje coroczny Festiwal „Kultura dla Tolerancji” w Krakowie, akcje skierowane do studentów, nauczycieli i rodziców. Działania edukacyjne skierowane są do konkretnych grup społecznych. Do tej pory przeprowadziła szereg szkoleń uwrażliwiających na problemy gejów i lesbijek dla nauczycieli, pedagogów, pracowników socjalnych, studentów wielu kierunków humanistycznych, prawników i policjantów. Organizuje także pomoc prawną i psychologiczną dla ofiar homofobii.

Jest członkiem najważniejszych organizacji parasolowych zrzeszających organizacje działające na rzecz osób LGBT – ILGA-Europe i IGLYO.

 

LOWE GGK

Agencja Reklamowa LOWE GGK jest częścią grupy komunikacyjnej LOWE GROUP POLAND, w skład której wchodzi Dom Mediowy PanMedia Western oraz Open And Partners, spółka specjalizująca się w działach BTL i Digital. Sieć LOWE, należy do holdingu Interpublic Group of Companies (IPG).