Europarlamentarzyści piszą do MEN. Chodzi o Tęczowy Piątek
Europarlamentarzyści i europarlamentarzystki wystosowali oficjalne pismo do Ministry Edukacji, Anny Zalewskiej w sprawie Tęczowego Piątku. Zaniepokojeni poczynaniami MEN w sprawie akcji postanowili interweniować.
Presja wywierana na szkoły, by odwołały Tęczowy Piątek to atak na takie wartości jak wolność wyrażania opinii, wolność stowarzyszania się i prawa człowieka osób LGBTI, które są chronione przez prawo Unii Europejskiej – czytamy w piśmie adresowanym do Ministry Zalewskiej.
To reakcja europarlamentarzystów i europarlamentarzystek z liczącej 150 osób Intergroup on LGBT Rights Parlamentu Europejskiego krytycznie oceniających działania MEN w związku z akcją Tęczowy Piątek.
Zobacz pismo europarlamentarzystów i europarlamentarzystek do Ministry Zalewskiej TUTAJ
Jak wskazują w swoim piśmie, zgodnie z badaniem Fundamental Rights Agency’s LGBT survey szkoły są miejscem, gdzie młodzież LGBTI najczęściej doświadcza dyskryminacji. Dlatego dziwi ich fakt, że polskie Ministerstwo Edukacji krytycznie oceniło Tęczowy Piątek i zdecydowało się przeprowadzić w szkołach specjalne kontrole. Jednocześnie przedstawiciele i przedstawcielki Europarlamentu kierują w stronę Zalewskiej pytanie dotyczące działań, jakie MEN planuje podjąć, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów i uczennic, w tym młodzieży LGBTI. Czy Zalewska odpowie?
Tagi
Zobacz również
Ostatnio dodane
-
25.04.2024
Aplikuj o grant na organizację marszu równości w ramach Funduszu marszowego KPH “W drodze po równość”
-
23.04.2024
Dolny Śląsk, Podkarpacie – gminy i powiaty, które utrzymują Samorządowe Karty Praw Rodzin zgłoszone do prokuratury
-
17.04.2024
Korony Równości 2024 – dołącz do grona organizacji partnerskich
-
16.04.2024
Bezpłatne warsztaty makijażowe Sephora dla osób transpłciowych
-
16.04.2024
Przekazując 1,5% podatku na KPH, przeciwdziałasz nienawiści wobec osób LGBT+
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.