Europarlamentarzyści piszą do MEN. Chodzi o Tęczowy Piątek

Europarlamentarzyści i europarlamentarzystki wystosowali oficjalne pismo do Ministry Edukacji, Anny Zalewskiej w sprawie Tęczowego Piątku. Zaniepokojeni poczynaniami MEN w sprawie akcji postanowili interweniować.
Presja wywierana na szkoły, by odwołały Tęczowy Piątek to atak na takie wartości jak wolność wyrażania opinii, wolność stowarzyszania się i prawa człowieka osób LGBTI, które są chronione przez prawo Unii Europejskiej – czytamy w piśmie adresowanym do Ministry Zalewskiej.
To reakcja europarlamentarzystów i europarlamentarzystek z liczącej 150 osób Intergroup on LGBT Rights Parlamentu Europejskiego krytycznie oceniających działania MEN w związku z akcją Tęczowy Piątek.
Zobacz pismo europarlamentarzystów i europarlamentarzystek do Ministry Zalewskiej TUTAJ
Jak wskazują w swoim piśmie, zgodnie z badaniem Fundamental Rights Agency’s LGBT survey szkoły są miejscem, gdzie młodzież LGBTI najczęściej doświadcza dyskryminacji. Dlatego dziwi ich fakt, że polskie Ministerstwo Edukacji krytycznie oceniło Tęczowy Piątek i zdecydowało się przeprowadzić w szkołach specjalne kontrole. Jednocześnie przedstawiciele i przedstawcielki Europarlamentu kierują w stronę Zalewskiej pytanie dotyczące działań, jakie MEN planuje podjąć, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów i uczennic, w tym młodzieży LGBTI. Czy Zalewska odpowie?
Tagi
Zobacz również
Ostatnio dodane
-
10.07.2025
Mirka Makuchowska nominowana do Medalu Wolności Słowa 2025
-
10.07.2025
Polska przegrywa przed ETPCz – tym razem chodzi o przestępstwa z nienawiści
-
08.07.2025
15 darmowych pakietów marszowych KPH dla osób organizujących marsze w małych miejscowościach. Wypełnij formularz!
-
07.07.2025
Korony Równości 2025 – dołącz do grona organizacji partnerskich
-
03.07.2025
Dlaczego język ma znaczenie w budowaniu kultury organizacyjnej? Szkolenie dla firmy Lipton o języku inkluzywnym
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.