Wesprzyj KPH

25 czerwca we wszystkich strefach anty-LGBT w Polsce, w których obowiązują tzw. uchwały anty-LGBT, KPH przy współpracy ze 180heartbeats + Jung v Matt, zorganizuje THE IMPOSSIBLE PARADE. Przez 32 miasteczka i wsie, pomimo obowiązujących tam homo- i transfobicznych uchwał, przejdą metawersowe marsze równości. Jest to forma protestu przeciw wykluczeniu społecznemu osób LGBT+. 

W 2019 roku polskie samorządy zaczęły masowo przyjmować uchwały wykluczające osoby nieheteronormatywne z lokalnej społeczności. Tak zwane uchwały anty-LGBT obowiązują nadal w kilkudziesięciu gminach i powiatach na terenie całego kraju. Jednocześnie w polskim prawodawstwie od kilkunastu lat nie wydarzyło się nic, co przybliżyłoby osoby nieheteronormatywne do równouprawnienia. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez KPH, 12% społeczności LGBT+ (czyli 140 tysięcy z 2 milionów) planuje wyprowadzić się z Polski. Co trzecia z nich, jako powód wyjazdu, podaje doświadczenie dyskryminacji z uwagi na przynależność do społeczności LGBT+. Organizowane przez KPH marsze równości w metaverse, to forma sprzeciwu wobec dyskryminujących uchwał, a zarazem wyraz wsparcia dla osób LGBT+ tam mieszkających.

Kampania Przeciw Homofobii postuluje, aby każdy mógł zorganizować marsz równości wszędzie tam, gdzie ludzie chcą się wyrazić i wypowiedzieć – a co gwarantuje prawo polskie, demokracja oraz Europejska Konwencja Praw Człowieka. Wobec tego KPH, we współpracy z 180heartbeats + Jung v Matt, stworzyło inicjatywę – THE IMPOSSIBLE PARADE, czyli marsze w metaverse w 32 gminach, gdzie wciąż obowiązują tzw. uchwały anty-LGBT. Poszerzona rzeczywistość to rozwijająca się sfera, w której organizatorzy i organizatorki widzą przestrzeń do manifestowania –  miejsce, gdzie nie obowiązuje absurdalne, homofobiczne prawo.

LGBT to nie ideologia – to ludzie. Oznacza to, że samorządowcy, którzy przyjęli tzw. uchwały anty-LGBT, w rzeczywistości przyjęli uchwały przeciwko ludziom. Przeciwko mijanemu na schodach sąsiadowi gejowi, przeciwko nauczycielce swojego dziecka lesbijce, przeciwko sprzedawczyni z pobliskiego kiosku, która jest biseksualna, przeciwko transpłciowemu kierowcy autobusu, którym jeżdżą do pracy. Nie ma na to naszej zgody. Dlatego chcemy zachęcić mieszkańców i mieszkanki wszystkich polskich miast, miasteczek i wsi do traktowania ludzi wokół z szacunkiem i do wzajemnej akceptacji bez względu na orientację seksualną czy tożsamość płciową – komentuje Cecylia Jakubczak z KPH i dodaje –  To bardzo ważne, bo zgodnie z najnowszymi wynikami badań, które KPH przeprowadziło wspólnie z Lambdą Warszawa i Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego, osoby LGBT+ mieszkające w powiatach, gdzie obowiązują homofobiczne uchwały, mają znacznie częściej myśli samobójcze od osób, których samorządy takie uchwały odrzuciły. Mamy nadzieję, że dzięki The Impossible Parade postawimy kolejny krok w kierunku Polski ludzi równych praw, gdzie nikt nie boi się być sobą.

Organizatorom i organizatorkom metawersowych marszy zależy na realnej zmianie, polegającej na wycofaniu się przez wszystkie samorządy z homo- i transfobicznych uchwał. THE IMPOSSIBLE PARADE, to niemożliwe parady, które dzięki wirtualnej rzeczywistości zostaną zorganizowane we wszystkich strefach wolnych od LGBT. Z założenia marsze nie powinny odbywać się jedynie w metaverse, dlatego także podczas Parady Równości w Warszawie pojawi się strefa THE IMPOSSIBLE PARADE. Organizatorzy i organizatorki przedsięwzięcia, wspólnie z Akcją Demokracją będą zachęcać do podpisywania petycji na rzecz antydyskryminacyjnych zmian legislacyjnych. Ponadto zbierane będą również pieniądze na rzecz Funduszu na Miasta Maszerujące (który ma finansować w przyszłości marsze w miejscach, gdzie te jeszcze się nie odbywały). Konto zasilić ma także sprzedaż NFT, stworzonych w oparciu o postacie powołane do życia przez 180heartbeats + Jung v Matt na okoliczność THE IMPOSSIBLE PARADE.

Partnerami i partnerkami akcji są Akcja Demokracja oraz Parada Równości.

Kampania Przeciw Homofobii (KPH)  to założona w 2001 roku ogólnopolska organizacja społeczna działająca na rzecz osób LGBT+, ich rodzin i bliskich poprzez rzecznictwo polityczne, społeczne i wspieranie ruchu LGBT+ na poziomie krajowym i międzynarodowym kph.org.pl

180heartbeats + JUNG v MATT jest niezależną agencją kreatywną założoną w Warszawie w 2007 roku. Kreatywność, niezależność, wiara w siłę innowacji – to najważniejsze wartości kierujące agencją, której misja brzmi: creating brand excitement. Zespół 180heartbeats liczy 80 osób. Agencja pracuje dla marek takich jak Zalando, BNP Paribas, Burger King, Google, GLO,innogy/E.ON, Husqvarna, Red Bull Mobile czy Unilever. Dotychczas zrealizowała wiele projektów społecznych w tym  między innymi pierwszą charytatywną wytwórnię muzyczną Rak’n’roll Records. 180heartbeats szczyci się wieloma nagrodami, w ciągu 15 lat zdobyła ponad 350 nagród i wyróżnień na polskich i międzynarodowych festiwalach (m.in. Cannes Lions, Clio Awards, New York Festivals, D&AD, Epica, Golden Drum, ADC*E, EFFIE, KTR). W kwietniu 2012 roku agencja 180heartbeats połączyła siły z JUNG v MATT. Efektem współpracy jest poszerzenie kompetencji zespołu oraz współpraca nad międzynarodowymi projektami. 180hb.com/pl

Zobacz również

Newsletter KPH

Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.


Potrzebujesz pomocy psychologicznej lub prawnej?