„Lekcja Równości – postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole”. Zapoznaj się z materiałami!
Społeczność szkolna jest różnorodna. Znajdują się w niej osoby heteroseksualne, geje, lesbijki, osoby biseksualne, uczniowie i uczennice odkrywający swoją orientację seksualną, a także osoby do nich uprzedzone. Polscy nauczyciele i nauczycielki mierzący się z tematyką różnorodności, często potrzebują wsparcia, ulegają stereotypom lub doświadczają trudności w rozmowie z młodzieżą na tematy związane z płcią oraz homoseksualnością.
W pierwszej części publikacji „Lekcja Równości – postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole” znajdują się wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez Kampanię Przeciw Homofobii pod koniec 2011 roku w ramach wsparcia uzyskanego dzięki Komisji Europejskiej z Dyrekcji Generalnej ds. Sprawiedliwości, Wolności i Bezpieczeństwa, w ramach programu Daphne III. Badania te dotyczą sposobów pojawiania się tematyki związanej z orientacją seksualną na lekcjach oraz w szkole, a także związanych z tym tematem doświadczeń kadry nauczycielskiej i młodzieży LGBT+.
Pobierz publikację
Zobacz również
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.