Dziecko transpłciowe – efektywny system wsparcia w szkole
Celem ogólnopolskiego projektu „Dziecko transpłciowe – efektywny system wsparcia w szkole” było zmniejszenie dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami wobec osób nieheteronormatywnych, głównie transpłciowych, w polskich szkołach (podstawowych i średnich).
Organizacje realizujące projekt: Fundacja Psycho-Edukacja, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) oraz Biuro Rzecznika Praw Dziecka Islandii.
W ramach projektu powstały następujące publikacje i materiały:
- Bolladóttir, G. (2023), Dziecko transpłciowe w Islandii. Przegląd ustawodawstwa i dobrych praktyk
- Stec, M. (2023), Wyspy wsparcia. Dobre praktyki w zakresie wsparcia transpłciowych osób uczących się w polskich szkołach publicznych. Raport końcowy z badania jakościowego
- Sadowska, D. (red.) (2023), Przewodnik dla otwartej szkoły. Transpłciowość. Poradnik dla kadry pedagogicznej pracującej w szkole i zarządzającej szkołą
- Sadowska, D. i in. (2023), Jak korzystać z poradnika [nagranie webinarium]
- Rekomendacje dla organów prowadzących szkoły dotyczące budowania szkoły włączającej dla osób z grup defaworyzowanych społecznie i narażonych na wykluczenie, w tym również transpłciowych i niebinarnych osób uczących się
Zachęcamy do zapoznania się z materiałami!
Tagi
Zobacz również
Newsletter KPH
Zapisz się na nasz newsletter, a my zadbamy o to, żeby docierały do Ciebie bieżące informacje nt. działań naszej organizacji.